Sony Ericsson: "We are second largest in 3G"
There is an interesting article posted at the big Swedish di.se website. The article is Swedish though.
Sony Ericsson: "Vi är näst störst på 3g"
Sony Ericsson anser sig ha blivit näst störst på 3g. Det säger vd Miles Flint till di.se.
Han avslöjar också hur mobilbolaget i samarbete med Sony ska bli vinnare även på budgetmobiler.
Sony Ericsson är sedan förra året fyra på den globala mobilmarknaden. Bolaget står för knappt var tionde mobiltelefon som säljs. Men på den senaste generationen mobiler, 3g, har bolaget en betydligt större marknadsandel. Och nu uppger det svensk-japanska bolagets avgående vd Miles Flint att Sony Ericsson är tvåa på 3g.
"Vår andel på 3g ligger på 16-18 procent", säger han till di.se.
Uppgifterna kommer från Ericsson Mobile Platforms, som levererar mobilplattformar till en handfull tillverkare.
Amerikanska Motorolas problem är en förklaring till Sony Ericssons framgångar, säger Sony Ericsson-chefen.
Bolaget har gjort sig känt främst för exklusivare musik- och kameramobiler. Men nu ska Sony Ericsson slåss även på marknaden för billigare mobiler, närmare bestämt de som kostar under 700 kronor. Det är en marknad som Sony Ericsson tror kommer dubblas fram till 2010.
"Vi angriper marknaden med en noggran plan", säger Miles Flint.
Avsikten är att ta fasta på tillväxten med goda marginaler. Sony Ericsson kommer inte att konkurrera med de allra billigaste modellerna. Marginalerna på modeller som säljs för runt 300 kronor anses nämligen lövtunna.
Att hålla i kostnaderna blir en viktig nyckel till framgång på budgetmarknaden. Branschettan Nokias logistikapparat är exempelvis omvittnat högeffektiv.
Men när det gäller distribution har Miles Flint ett ess i rockärmen - moderbolaget Sony har ett utbrett distributions- och butiksnät. Sony Ericsson och Sony har redan samarbete i ett hundratal butiker och nu utvecklas konceptet.
"I Indien handlar det om att etablera butiker. Sony har ett stort program med utveckling av egna butiker i Indien. Vi arbetar med dem för att etablera ett antal butiker, ibland bredvid och ibland inne i Sonybutiker", säger Miles Flint.
Han invigde nyligen en butik i den indiska staden Chennai.
"Den Sony Ericssonbutiken ligger bredvid Sonybutiken", säger Miles Flint.
Han vill också tona ned oron om kostnader för att bygga distribution på nya marknader.
"Att etablera nya kontor är inte så dyrt. Det som blir dyr är om produkterna inte ger dig några marginaler", säger han.
###
Here is the English translation thanks to Arne Anka over at esato.
SE consider itself as the second largest manufacturer in 3G. That is what CEO Miles Flint says to di.se. He also reveals how the mobile company in cooperation with Sony will be a winner on the market for low budget mobile phone.
Since last year, SE is on the forth place on the global market. Almost every tenth phone sold comes from the company. But on the latest generation of mobile phones, 3G, the company has a much larger market share. And now the resigning CEO Miles Flint states tha SE is number two in 3G.
"Our share in 3G is around 16-18 percent", he says to di.se.
The figures comes from Ericsson Mobile Platforms, which deliveres mobile platforms to a handful of manufacturers.
One explanation to SE's success is the problem american Motorola has, says the SE director.
The company has made itself well known formost for its exclusive music and camera mobile phones. But now SE will also fight on the market for cheaper mobile phones, those below 105 USD. That is a market SE thinks will double until 2010.
"We attack the market with a careful plan", says Miles Flint.
The intention is to take a fixed grip of the growth with good margins. SE will not compete with the cheapest models. The margins on models sold around
45 USD is considered to be leaf thin.
An important key to success on the budget market will be to keep the low cost. The industry leader Nokia's logistic apparatus for instance is known to be highly efficient.
But when it comes to distribution, Miles Flint has an ace in his sleeve - the parent company Sony has a widespread distribution and store network. SE and Sony already has cooperation in a couple of hundered of stores and now the concept is further developed.
"In India it is all about establishing stores. Sony has a large program for development of own stores in India. We work with them to establish a couple of stores, sometimes next door and sometimes inside of Sony stores", says Miles Flint.
Just recently, he inaugurated a store in the India'n city Chennai. "That SE store is next door to the Sony store", says Miles Flint.
He also want to tone down the anxiety about the consts for building distribution on new markets.
"To establish new offices is not expencive. What becomes expencive is if the products do not give you any margins", he says.
Sony Ericsson: "Vi är näst störst på 3g"
Sony Ericsson anser sig ha blivit näst störst på 3g. Det säger vd Miles Flint till di.se.
Han avslöjar också hur mobilbolaget i samarbete med Sony ska bli vinnare även på budgetmobiler.
Sony Ericsson är sedan förra året fyra på den globala mobilmarknaden. Bolaget står för knappt var tionde mobiltelefon som säljs. Men på den senaste generationen mobiler, 3g, har bolaget en betydligt större marknadsandel. Och nu uppger det svensk-japanska bolagets avgående vd Miles Flint att Sony Ericsson är tvåa på 3g.
"Vår andel på 3g ligger på 16-18 procent", säger han till di.se.
Uppgifterna kommer från Ericsson Mobile Platforms, som levererar mobilplattformar till en handfull tillverkare.
Amerikanska Motorolas problem är en förklaring till Sony Ericssons framgångar, säger Sony Ericsson-chefen.
Bolaget har gjort sig känt främst för exklusivare musik- och kameramobiler. Men nu ska Sony Ericsson slåss även på marknaden för billigare mobiler, närmare bestämt de som kostar under 700 kronor. Det är en marknad som Sony Ericsson tror kommer dubblas fram till 2010.
"Vi angriper marknaden med en noggran plan", säger Miles Flint.
Avsikten är att ta fasta på tillväxten med goda marginaler. Sony Ericsson kommer inte att konkurrera med de allra billigaste modellerna. Marginalerna på modeller som säljs för runt 300 kronor anses nämligen lövtunna.
Att hålla i kostnaderna blir en viktig nyckel till framgång på budgetmarknaden. Branschettan Nokias logistikapparat är exempelvis omvittnat högeffektiv.
Men när det gäller distribution har Miles Flint ett ess i rockärmen - moderbolaget Sony har ett utbrett distributions- och butiksnät. Sony Ericsson och Sony har redan samarbete i ett hundratal butiker och nu utvecklas konceptet.
"I Indien handlar det om att etablera butiker. Sony har ett stort program med utveckling av egna butiker i Indien. Vi arbetar med dem för att etablera ett antal butiker, ibland bredvid och ibland inne i Sonybutiker", säger Miles Flint.
Han invigde nyligen en butik i den indiska staden Chennai.
"Den Sony Ericssonbutiken ligger bredvid Sonybutiken", säger Miles Flint.
Han vill också tona ned oron om kostnader för att bygga distribution på nya marknader.
"Att etablera nya kontor är inte så dyrt. Det som blir dyr är om produkterna inte ger dig några marginaler", säger han.
###
Here is the English translation thanks to Arne Anka over at esato.
SE consider itself as the second largest manufacturer in 3G. That is what CEO Miles Flint says to di.se. He also reveals how the mobile company in cooperation with Sony will be a winner on the market for low budget mobile phone.
Since last year, SE is on the forth place on the global market. Almost every tenth phone sold comes from the company. But on the latest generation of mobile phones, 3G, the company has a much larger market share. And now the resigning CEO Miles Flint states tha SE is number two in 3G.
"Our share in 3G is around 16-18 percent", he says to di.se.
The figures comes from Ericsson Mobile Platforms, which deliveres mobile platforms to a handful of manufacturers.
One explanation to SE's success is the problem american Motorola has, says the SE director.
The company has made itself well known formost for its exclusive music and camera mobile phones. But now SE will also fight on the market for cheaper mobile phones, those below 105 USD. That is a market SE thinks will double until 2010.
"We attack the market with a careful plan", says Miles Flint.
The intention is to take a fixed grip of the growth with good margins. SE will not compete with the cheapest models. The margins on models sold around
45 USD is considered to be leaf thin.
An important key to success on the budget market will be to keep the low cost. The industry leader Nokia's logistic apparatus for instance is known to be highly efficient.
But when it comes to distribution, Miles Flint has an ace in his sleeve - the parent company Sony has a widespread distribution and store network. SE and Sony already has cooperation in a couple of hundered of stores and now the concept is further developed.
"In India it is all about establishing stores. Sony has a large program for development of own stores in India. We work with them to establish a couple of stores, sometimes next door and sometimes inside of Sony stores", says Miles Flint.
Just recently, he inaugurated a store in the India'n city Chennai. "That SE store is next door to the Sony store", says Miles Flint.
He also want to tone down the anxiety about the consts for building distribution on new markets.
"To establish new offices is not expencive. What becomes expencive is if the products do not give you any margins", he says.
No comments: